'Halk istifa etsin'

Memleketin Sesi

02-06-2023 18:12

Belki söylenecek çok şey vardı, ama kelimeler yorgun. Yazsan olmuyor yazmasan olmaz. Suya dokunsan su, sabuna dokunsan sabun kükrüyor.. ya aslanlar?

* Bir seçim daha geçti kimilerine nedenini bilemediği bir sevinç, kimilerine verdi nedenlerini kabul etmediği bir hayalkırıklığı, yeis.

* Kazananın sevinmek hakkı elbette, fakat gürültü eşliğinde saatler süren taşkınlıklar, bu hengame içinde yaralananlar, hayatını kaybedenlerin olması neredeyse çeyrek asıra dayanan bir iktidar tarafgirliği için biraz abartı değil miydi?

* Gelelim kaybedenlere onlarınsa üzülmek mi hakkıydı.. yıllardır her seçim sonucunda hayalkırıklığı üzüntü, hakları olmasa gerekti. Nedenleri sorgulama ve çözümleri tatbik, samimiyet ve cesareti vazife edinselerdi tabi.

* İktidar, evet tüm devlet gücünü seferber etmiştir seçimde bu yeni bir durum değildi, bu bir etken olsada yenilginin nedeni sayılırmıydı düşünmeli. Muhalefetin gücü de bu manada yadsınamazdı sanırım. Muhalefetin siyasi atraksiyonları, söylemleri, vaatleri ve halka getirisi.. topluma ne kadar iletilmiş, ne etki yapıp dokunabilmiş, halkın önceliğinin ne olduğu, nabzı seçim öncesi algoritması ne ölçüde ortaya konmuştu.

* Seçimde elbetteki sığınmacı faktörü yadsınamaz, sandık güvenliği de, birer tartışma konusu tabii.. mühim olan böylesi önemli bir seçimde sığınmacı faktörü, sandık güvenliği seçimden önce diğer faktörler, bilinen etkenlerle bütünü hesaplanıp gereken önlem ve siyaset doğru orantıda yapılmışmıydı? Adil bir seçim olmadığı beyanlarından başka , oylar çalındı tartışmasına muhalif kanadın yetkili ağızlarından bir açıklama yapılmadığı da bir gerçek.

* Seçim sonucu durum şu ki muhalif çevrelerce gerici görülen iktidar seçim çalışmalarını, sosyolojik, psikolojik, toplumsal ve matematiksel değerlendirme, profesyonel algı yönetimi ile seçim çalışmasını yürüttüğü sonuçlar irdelendiğinde görülmektedir. İlerici politika yürüttüğünü ifade eden muhalefet ise sosyolojik, psikolojik, toplumsal refekslere rağmen klişe, acemi, ezber seçim çalışması ile kolay hedef olup iktidara hasret kalan seçmenini maalesef bir kez daha üzmüştür. * 6'lı masanın getirisi ve de elbette götürüsü olmuştur. Toplumsal mutabakat adına bir getiriyle, kutuplaşma kırıcısı bir birliktelik olarak kurulmasına rağmen.. topluma iyi anlatılamaması, toplantıların uzaması, seçim çalışmalarının geç kalması ve 40 vekil kaybıyla yanlış liste, kişilerle götürüsü olduğu görülmektedir.

* Şu ya da bu şekil bir seçim daha geçse de.. kutuplaşmalardan manzaralar akılda kalan en üzücü hadiseler olmuştur. Halk nereye koşuyor? Eskidendi, eskiden. Eski insanlar, sözler, değerler.. Çok güzel değildi belki, pek her şey yolunda da gitmiyordu ama umudumuz çoktu. Çiçeklerimiz kayalıkların arasından bile açmaya çalışırdı. Bugüne bakınca eskiye nur yağıyor, dedirtiyor.

* Bu seçimin en güzel yanı.. iktidarından, muhalefetine silinmesi mümkün olmayan bir gerçeği halk sandıkta öylesine bir kez daha öne sürdü ki o da bu ülkenin büyük kurucusu 'Atatürk'tü. Öyleki iktidar seçime Onuncu yıl nutku videosuyla, muhalefet ulusal vurgularla girdi.. ne mutlu.

* Bu halk bizim.. Seçimin özeti: %47,84 oy'a hain, zillet deyip oylarını alamayanlarla.. %52,16 oy'un havuçla geleceklerini sanıp cahil deyip oylarını alamayanlar yanılmıştı. * Diyorlar ki, bu halkla birşey olmaz, ne diyelim o zaman.. 'halk istifa etsin'.

* Halka dair siyaset.. Değişim bekleyen bu teessürde katkıları olanlara yoruma gerek yok.. onlar orda zaten hep galip, mutlu. Muhalif kesim üzüntüyü bastırıp, yenilgiyi örtbas etmemeli.. ki başarmak için yanlışlar görülüp , hatalar düzeltilebilsin. Umutsuzluk yok. Bu demek değildir ki böyle gidecek, sevinmeyecekler, kazanmayacaklar. Yenilgiyi kabul etmeden galibiyete kuşanılmaz. Yarına hazırlanmak üzere yeterki çalışılsın. Kazanan övünmesin.. kaybeden yerinmesin.

* Ne demiş şair..  Hasan dağı arpalıktır eğer saban yürürse. Her derede bir değirmen eğer suyu gelirse. Her köylüden bir tavuk, eğer köylü verirse. Güzel gidiş bu gidiş eğer sonu gelirse.

* Unutmayın hiçbir karanlık vereceğiniz aydınlık kadar güçlü değildir. Çıktık dikenli yollara söz verdik mevsim bahara. Geri dönmeyiz kışlar ermeden bahara geri dönmeyiz..

Memleketin Sesi SS.A 

DİĞER YAZILARI Bir Tek Işık Saçamıyor.. nedense? 01-01-1970 03:00 Cephe 01-01-1970 03:00 By Mikser... 01-01-1970 03:00 Al Beni de Asker Eyle Sevenlerin Ordusuna.. 01-01-1970 03:00 İki Gemi Yan Yana.. 01-01-1970 03:00 Köleler ve Efendiler 01-01-1970 03:00 Yorganı Kenara Bırakma.. 01-01-1970 03:00 Biraz kül.. Biraz duman 01-01-1970 03:00 Sen misin  Mualla? 01-01-1970 03:00 Çantadaki Keklikler.. 01-01-1970 03:00 İşçisin sen işçi kal.. 01-01-1970 03:00 Selam olsun 01-01-1970 03:00 Nice yıllar Cumhuriyet 01-01-1970 03:00 Neden Yahu ? 01-01-1970 03:00 Bırak dağınık kalsın.. 01-01-1970 03:00 Topla da gel 01-01-1970 03:00 Yapma Bize Numero 01-01-1970 03:00 BEN ROBOT DEĞİLİM... 01-01-1970 03:00 Gak Guk.. 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet'im nerde anne? 01-01-1970 03:00 Bırak gelsin... 01-01-1970 03:00 GIRGIRINA.. 01-01-1970 03:00 TAHTAREVALLİ 01-01-1970 03:00 Ceket mi terlik mi? kapı mı?.. 01-01-1970 03:00 Tiridine bandın 01-01-1970 03:00 Askıda siyaset..  01-01-1970 03:00 Neredeydiniz?  01-01-1970 03:00 Göç 01-01-1970 03:00 Akçe.. 01-01-1970 03:00 Rastık çekerek Mahmure.. 01-01-1970 03:00 Hayaller Paris, gerçekler mutfak.. 01-01-1970 03:00 Number One 01-01-1970 03:00 İnsan kere İnsan.. 01-01-1970 03:00 Bir su bir ekmek, bir ekmek bir biftek 01-01-1970 03:00 Hayaller mi hepsi palavra 01-01-1970 03:00 Diyorlar ki.. parsel, parsel gitti ülke. Peki neden, nasıl? 01-01-1970 03:00 Kapıyı Çalan Kimdir? 01-01-1970 03:00