İnsan kere İnsan..

Memleketin Sesi

01-01-1970 03:00

Hayat maraton oldu yarış, insanlar yarışmacı oldu kaldı yaya.. kazananlar hep aynı, şampiyonlar değişmiyor.

Vatandaş gerçekten dar bir boğazdan geçiyor bu aşikar.. pahalılık yok, yoksulluk yok, açlık yok, işsiz yok veya yok, yok demeyle yok olsaydı ülke güllük gülistanlık olurdu.

Siyaset dünyasının bir kısmının vatandaşın sıkıntılarını tekrar etmek, diğer bir kısmınında dalga geçer gibi tasarruf önerilerinde bulunma yerine keşke örnek olup, vatandaşa yanındayız davranışlarıyla destek verselerdi.

Cumhurbaşkanı maaşına 2022 için yüzde 14.4 zam gelirken.. Vekil maaşlarına da sadece ilk 6 ay için yüzde 30.5 zam yapılacak. Millet bunca sıkıntada dar boğazdan geçip idare etmeye çalışırken, idareninde bu zamlardan feragat etmesi ekonomik sıkıntıyı düzeltmez elbette ama vatandaşa bir destek birlikteyiz mesajı olmazmıydı?
İktidar ivedilikle ekonomik önlemleri dünya ekonomik dengelerini de göz önünde bulundurarak, nokta atışları yerine ülke ve dünya reel ekonomisi doğrultusunda tedbirleri hayata geçirmelidir.

Vatandaş zor ve sıkıntılı bir süreçten geçerken vatandaşın gerek sosyal, ekonomik, gerek enflasyonel maliyetlerinin siyasi arenada siyasi rantta kullanılıp çarçur edilmesi yerine, çözümlerle ortaya konmalıdır.

Muhalefet partileri haber bülteni spikeri gibi iktidar şunu yaptı, bunu yaptı vb diyerek malumun ilanı şeklindeki, ezber söylemler yerine siyaset ve usluba can, kan, ruh, güven katmalı.. değil mi ki iktidara talipler üretim politikaları, üretime yönelik projelerle çözüm ve umut aşılayan samimi bir portre çizmeliler. Nitekim vatandaş iktidarın yaptığı veya yapmadığı politikaları bizzat görüyor, yaşıyor.. halk farkı görmek istiyor, muhalefet partileri farklarını göstermeliler. Bu da ancak klasik, ezber söylem değil.. yeni, umut, güven veren yapıcı, çözüm önerili yeni söylemlerdir, halk iktidarında, muhalefetinde kavga dilinden bıkmıştır.
Zira iktidarın düşen oyları bir yere gitmiyor, neden acaba? dayak yiyen çocuklar gibi sürekli bir şikayet hali de açıkca  itici gelmekte kararsızlar güven veren dalı tutmak için gözlemekte muallakta beklemektedir, acı ama gerçek. Unutulmasınki uçurumun kenarında düşmek üzere biri tuttuğu dal güvenilir olmasa bile, onu bırakıp güvenmeden başka dalı tutmaz. Görülen o ki çözüme, uslüba, geleceğe dair güven veren farkını ortaya koymak mühim.

Ve.. iç buhranlar, siyasi çekişmeler, enflasyon derken bir yandan hızla gerilime giden dünya siyasetine bir türlü gelemedik.

Dünyaya reset, küresel soğumadan gelinen küresel ısınma (ne ara ısındı). Pandemi, enflasyon, global ekonomik kriz, kıtlık, döviz, bitcoin, altcoin derken... sıkça kulaklarını çınlattığımız küreselciler boş durmuyor bu arada.

Bazı ülke ve bölgelerde gerilimler, iç çatışmalar başlaması hiç hayra alamet değilken, bunlara karşı ülkece ayık olmada elbetteki yarar var.
Geçtiğimiz hafta Kazakistan'ın iç çatışmasına sahne oldu tüm dünya ve tabi bunlar olurken el oğuşturanlarında olduğu vakidir.
Kazakistan Rusya'dan destek istemiş bunun üzerine Rusya asker göndermiştir.

Bütün bunlar hangi planın çerçevesinde kimbilir (az çok malum) ama..
Rusya'nın Kazakistan'a asker göndermesi sonucu Abd ve Rusya'dan gelen karşılıklı açıklamalar ülkece aklımızı başımıza almamız gerektiğinin bir gerçeğidir.
Abd.. Rusya evinize girdiğinde uzaklaştırmanız zordur.. dedi.
Rusya ise.. ABD bir eve girdiğinde orada hayatta kalmak çok güç olmuştur. Ya soyar ya ırza geçer. Bunu Kızılderililer, Kore, Vietnam, Irak, Panama, Yugoslavya, Suriye, Libya ve daha bir dizi ülkenin halkları yaşamıştır” dedi.
(Çin unutulmasın) 
Yani yeni dünya düzeni dedikleri, hiçbirşey eskisi gibi olmayacak dedikleri boyut her ne ise çok iyi hazırlanmak gerek.

Eveett.. Ülke nereye gidiyor, dünya nereye gidiyor derken bir, bir değerler yiterken yani beyler, bayanlar evvela aklımızı toplayıp.. geç kalmadan kimlik ve ideoloji siyasetini, fraksiyon, fraksiyon mitoz bölünmeleri bir kenara bırakarak ortak değerlerde (vatan) birleşmeli, keşke dememek için.

Bu kirlenen dünya, ülkenin tek antikoru..
'İnsan kere insan' olarak ülkemiz için hepyekün topyekün olmaktır, diyorum.
Haydi eyvallah diyen gitti.

Sevim AĞAMULLA

DİĞER YAZILARI Bir Tek Işık Saçamıyor.. nedense? 01-01-1970 03:00 Cephe 01-01-1970 03:00 By Mikser... 01-01-1970 03:00 Al Beni de Asker Eyle Sevenlerin Ordusuna.. 01-01-1970 03:00 İki Gemi Yan Yana.. 01-01-1970 03:00 Köleler ve Efendiler 01-01-1970 03:00 Yorganı Kenara Bırakma.. 01-01-1970 03:00 Biraz kül.. Biraz duman 01-01-1970 03:00 Sen misin  Mualla? 01-01-1970 03:00 Çantadaki Keklikler.. 01-01-1970 03:00 İşçisin sen işçi kal.. 01-01-1970 03:00 Selam olsun 01-01-1970 03:00 Nice yıllar Cumhuriyet 01-01-1970 03:00 Neden Yahu ? 01-01-1970 03:00 Bırak dağınık kalsın.. 01-01-1970 03:00 Topla da gel 01-01-1970 03:00 Yapma Bize Numero 01-01-1970 03:00 'Halk istifa etsin' 01-01-1970 03:00 BEN ROBOT DEĞİLİM... 01-01-1970 03:00 Gak Guk.. 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet'im nerde anne? 01-01-1970 03:00 Bırak gelsin... 01-01-1970 03:00 GIRGIRINA.. 01-01-1970 03:00 TAHTAREVALLİ 01-01-1970 03:00 Ceket mi terlik mi? kapı mı?.. 01-01-1970 03:00 Tiridine bandın 01-01-1970 03:00 Askıda siyaset..  01-01-1970 03:00 Neredeydiniz?  01-01-1970 03:00 Göç 01-01-1970 03:00 Akçe.. 01-01-1970 03:00 Rastık çekerek Mahmure.. 01-01-1970 03:00 Hayaller Paris, gerçekler mutfak.. 01-01-1970 03:00 Number One 01-01-1970 03:00 Bir su bir ekmek, bir ekmek bir biftek 01-01-1970 03:00 Hayaller mi hepsi palavra 01-01-1970 03:00 Diyorlar ki.. parsel, parsel gitti ülke. Peki neden, nasıl? 01-01-1970 03:00 Kapıyı Çalan Kimdir? 01-01-1970 03:00