Rastık çekerek Mahmure..

Memleketin Sesi

01-01-1970 03:00

Atatürk diyor ki! Bilelim ki milli benliğini bilmeyen milletler başka milletlere yem olurlar.

Birileri diyorlar ki iktidar iyi etrafı kötü, yine diyorlar ki muhalefet iyi etrafı kötü.. bu mantığı hiç bir zaman anlamadım anlayamayacağım herhalde. Bir başkan iyi etrafı nasıl kötü olurdu. İyi bir başkan etrafında kötüleri barındırır mı? barındırıyorsa adı iyi olur muydu? Siyaset mecrasında genelde eleştirenler uzak, yalakalar yakın tutulur, sonra halka, halka yanlışlar ve kötüler silsilesinden bir etraf oluşur. Kimsenin oluşturduğu etrafa kabahati atma lüksü yoktur kanımca, o halde kötü yönetim varsa kötü yöneten kaynaklıdır.

Memleketin derdi geçim, almış başını giderken muhalefet enstantaneler sunmakta, kah güneydoğu demekte, kah demokrasi Diyarbakır'dan geçiyor demekte ekonomiyi yerli, yersiz gündemden kaçırmakta.. ya da pelesenk yapıp bakkala yaz deftere al bahara, fatura ödememe gibi çıkmaz tavsiye önerilerinde bulunmakta. Oysaki muhalefet iktisadi kadrolarıyla, çözüm önerileriyle, ekonomik kalkınma model, programlarıyla vatandaşa güven vermeli, farkındalık yaratmalıdır.

6 parti.. Millet ittifakı (dostlar) biraraya geldi. Recep İvedik'in filmde güzellik önemli değil ruh güzelliği önemli diyen kişiye ruhlar aleminde yaşamıyoruz sözü geldi aklıma. Sandığa giden yol.. Dostlar aleminde değil, siyasetin milletin aleminde yaşama geçirilmesi, karşılık bulması önemlidir.

İktidar izlenen yanlış politikalar ve artı global etkenlerle savrulan ekonomiyle, diğer yandan yaklaşan seçim sürecinin kıskacıyla, düşen oylarla oldukça sıkışmış durumda.
Geçen 20 yıl sonunda gelinen şu ağırlaşan tabloda, muhalefete soruyoruz şimdi değil de ne zaman?
Ekonomi gözlerdeki ışıktır.. ya muhalif siyaset?

Abd nereye koşuyor?

Ve Ukrayna.. Rusya saldırdı, saldıracak savaş başladı, başlayacak derken bu noktaya gelen süreçteki asıl itici gücün Abd olduğu gözden kaçırılmamalı. Rusya sıkışmış durumda (dünya) kırk katır mı, kırk satır mı?
Abd ekonomik kriz sarmalında dünyadan parasını topluyor dolar evine dönmekte..
Bütün bunlar olurken elbetteki Biden'ın örtülü hedeflerini, doları, ekonomisini küresel siyasi çalkantılarla besleme niyeti de göz ardı edilmemelidir. Putin her ne kadar sınıra dayanıp, yığınak yapmış olsa da diplomasiye, müzakerelere kapısını açık tuttuğu halde, Abd'nin savaş tarihi işgal zamanı vererek sürekli Rusya'yı kışkırtıcı tavırları gözden kaçmamaktadır. Bayram değil seyran değil.. Abd'nin ypg'ye silah vermekte hata yaptık Türkiye bizim müttefiğimiz vs övgü sözlerinin, Rusya'yı kışkırtıcı tavrının çok iyi sorgulanması Türkiye'nin bu hassas terazide konulmak istenen yere çok dikkat etmesi gerekmektedir.

Siyasi, global gerilim hattı devam ederken.. vatandaş faturalarla boğuşurken 76 barodan elektrik zammına ilişkin ortak açıklama geldi: 'Anayasa'ya aykırı!'.. 76 baro, kademeli tarifenin 'hakkaniyet ve adalet' ilkesiyle bağdaşmadığına dikkat çekerek, bu süreçte tüm hukuki yollara başvuracaklarını açıkladı.

Peki muhalefet.. anayasaya göre iki kez seçilen aday üçüncü kez aday olamazken, adaylığı kabul ederim dedi.

Ot izi et izine karıştı.. sebze et fiyatıyla yarışıyor. 
Pazar, market vatandaştan kaçarken, vatandaş ringte ağır siklet karşısında üst, üste yumruk, kroşe yiyen hafif siklet boksörü gibi nakavt oldukça zorla ayağa kalkma çabasıyla yaşam savaşı vermekte. İşsizlik aldı başını gitti, açlıkta sınırlar kalktı, emekli hem kendine hem işsizine bakarken toplumda yakında sağlık zaafiyetlerinin baş göstermesi işten bile değil.

Ne hale geldik? Bir sokak röportajında hem iktidarın hem muhalefetin yanlışlarını ortaya koyan bir vatandaşa.. yorumlar.
- Ne halt dediğini bilmiyor.
- Ne diyor bu?
- Ne taraftan olduğu bellisiz vb.

Herşeyde ideoloji arayan bir hale geldik şekilde, şikayette, sözde, acıda, sevinçte.. Maduriyette ideoloji olmaz. Objektif eleştiri ne ara kabahat oldu? Kabahat ortak keder ve kıvança ideolojik bakanlardadır.

Vatandaş ringde saydıra dursun.. siyaset dünyasının sırtı pek.

Elinde cımbızı aynası cumbada oturur Mahmure. Rastık çekerek Mahmure..

Memleketin Sesi
(SS.A)

DİĞER YAZILARI Bir Tek Işık Saçamıyor.. nedense? 01-01-1970 03:00 Cephe 01-01-1970 03:00 By Mikser... 01-01-1970 03:00 Al Beni de Asker Eyle Sevenlerin Ordusuna.. 01-01-1970 03:00 İki Gemi Yan Yana.. 01-01-1970 03:00 Köleler ve Efendiler 01-01-1970 03:00 Yorganı Kenara Bırakma.. 01-01-1970 03:00 Biraz kül.. Biraz duman 01-01-1970 03:00 Sen misin  Mualla? 01-01-1970 03:00 Çantadaki Keklikler.. 01-01-1970 03:00 İşçisin sen işçi kal.. 01-01-1970 03:00 Selam olsun 01-01-1970 03:00 Nice yıllar Cumhuriyet 01-01-1970 03:00 Neden Yahu ? 01-01-1970 03:00 Bırak dağınık kalsın.. 01-01-1970 03:00 Topla da gel 01-01-1970 03:00 Yapma Bize Numero 01-01-1970 03:00 'Halk istifa etsin' 01-01-1970 03:00 BEN ROBOT DEĞİLİM... 01-01-1970 03:00 Gak Guk.. 01-01-1970 03:00 Cumhuriyet'im nerde anne? 01-01-1970 03:00 Bırak gelsin... 01-01-1970 03:00 GIRGIRINA.. 01-01-1970 03:00 TAHTAREVALLİ 01-01-1970 03:00 Ceket mi terlik mi? kapı mı?.. 01-01-1970 03:00 Tiridine bandın 01-01-1970 03:00 Askıda siyaset..  01-01-1970 03:00 Neredeydiniz?  01-01-1970 03:00 Göç 01-01-1970 03:00 Akçe.. 01-01-1970 03:00 Hayaller Paris, gerçekler mutfak.. 01-01-1970 03:00 Number One 01-01-1970 03:00 İnsan kere İnsan.. 01-01-1970 03:00 Bir su bir ekmek, bir ekmek bir biftek 01-01-1970 03:00 Hayaller mi hepsi palavra 01-01-1970 03:00 Diyorlar ki.. parsel, parsel gitti ülke. Peki neden, nasıl? 01-01-1970 03:00 Kapıyı Çalan Kimdir? 01-01-1970 03:00