Ermeni Mezaliminin Başrol Oyuncularından; Ermeni Doktorlar

Av. Alev SEZEN

01-01-1970 03:00

ERMENİLERİN OSMANLIYI ARKASINDAN HANÇERLEDİĞİ 1915’İN 100. YIL DÖNÜMÜNDEYİZ. VATANINI KORUMAK İÇİN CANINI VEREN ŞEHİDLERİMİZİ RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUZ. RUHLARI ŞAD, MEKÂNLARI CENNET OLSUN.
1915'de Ermeniler sadece tebaası oldukları Osmanlıya ihanet etmekle kalmamış Müslüman halka acımasızca her türlü işkence, eziyet ve zulmü de yapmıştır. Bunlar resmi arşivlerde belge ve fotoğraflarıyla bulunmaktadır. Büyük ehemmiyet taşıyan resmi kayıtların yanı sıra onları tamamlayan hatıratlarda önemli kaynaklardır. O döneme ait Ermeni mezalimini ortaya koyan hatıraların sayısı azımsanmayacak kadar çoktur. Bunlardan birisi de Eyüb Sabri (Akgöl)’ün kitabıdır.

'Esaret Hatıraları' kitabından bir alıntı;

"… Burada, biraz da Mısır'da gördüğümüz Ermeni tabiblerinden bahsedeceğim. Ve onlara şu tabiri kullanmaktan kendimi men edemiyeceğim: GÖZ OYUCULARI. (s.69) 
Evet, bu alçaklar insanlardan her halde başka bir tıynette yaratılmış ve başka bir yürek taşıyan mahlûkdurlar. Çünkü onların işlemiş oldukları bu kadar feci ve ağır cinayetleri insan olan, insan yüreği taşıyan bir mahlûk katiyen yapamaz. Ancak, onlar yapmışlardır Mısır'ın Abbasiye hastanesinde ve teller içindeki feci manzarayı tarif ve tasavvur edebilmek benim iktidarım dışındadır.
Yalnız bu konuda şahit olduğum hakikatleri kaydetmekle yetiniyorum. Şu medeniyet asrına nisbetle geçmiş yüzyılların vahşeti ve orta çağların Engizisyon faciaları dahi bu defaki Abbasiye hastanesinde Mısır'da Türk esirlerine yapılan cinayet ve hıyanetlere misal olunamaz. Zannederim bu alçakça işleri yapanlar gerçi sırf Ermeni doktorları olmuştur. Lakin bunlara son derece yüz ve yetki verilmiş olduğundan dolayı mel'unlar hareketlerinde serbest kalmışlar ve arzuları veçhile biçare ve masum evladlarımızın, yani esaret altında bulunan bu günahsız askerlerimizin bağırta bağırta gözlerini oymuşlardır. Bu cinayetlerin sorumluluğu kime ait olacaktır? Faillerine olmakla beraber sebebiyet vereni olmak itibariyle, tabiatiyle bütün İngiliz hükümetine ait olacağını vicdan sahipleri takdir edecektir.

Abbasiye Hastanesinde Ermeni doktorlarının ellerinde miller ve kolları dirseklerine kadar sıvalı olduğu halde sabahtan akşama kadar işleri güçleri Türk askerlerine ameliyat yapmak ve onların gözlerini oyup çıkarmak olmuştur. Birçok Mısırlı dindaşlarımızın ve bütün esirlerin ifadelerine nazaran bu göz ameliyatı evvelce de vukubulur ise de, mütarekeden biraz evvel ve bilhassa sonra, yani İngilizlere galibiyet gururu geldikten sonra pek ziyade ilerlemiş olduğu anlaşıldığı gibi, bizim oraya gittiğimiz zamanlarda şiddetle devam etmekte olduğu bizzat müşahede edilmiştir. (s.70)

…tahminen ikibinden az olmamak üzere askerlerimizden bir kısmının iki ve bir kısmının da bir gözü oyulmuş ve birçoklarının da ayakları ve kolları kesilmiştir.
…Esirlerimiz sıcakta sabahtan akşama kadar güneş altında angaryada çalıştıklarından dolayı kızgın kumun tesirinden göz ağrısına tutulurlar ve mecburen nöbetçi doktoruna müracaat ederlerdi.
Doktor bunların gözlerine ilaç koymaksızın, ele bir av geçmiş gibi sevinerek hemen hastaneye kaydeder, gözü ağrımakta olan asker hastaneye gitmek istemez ve gönderilmemesi için yalvarır, rica ederse de cebir ve tazyikle gönderilir, on gün sonra gözsüz olarak dönerlerdi. Gerek tellerde ve gerek Abbasiye hastanesinde olsun bu gözsüz askerlerimizin halleri cidden pek elim ve acıklı idi. Bunları gören kalblerin sızlamaması kabil değildi. Hastane avlularında otuz kırk asker birbirinin ceketlerinden tutarak dizi ile abdesthanelere giderler, o suretle def-i hacet edebilirler ve kendilerine mutfaktan yemek almak için dahi zavallılar birbirlerine yedirerek aynı şekilde dizi ile gider gelirler ve sabahtan akşama kadar kumların üzerinde sürünürler, yarı aç yarı tok olarak hayatlarını sürdürürlerdi… (s.71)"

Bütün gerçekler apaçık ortadayken birtakım idarecilerimizden 'yüzleşmeliyiz' gibi manasız sözler duyuyoruz. "Neyle yüzleşeceğiz? Biz vatanımızı savunduk, asıl Ermeniler bize zulmetti" diyenlere de hemen 'nefret dili' kullanıyorsunuz deyip susturmaya çalışıyorlar.

Günümüzde artık savaşlar askeri harekâtlarla değil algı yönetimleriyle yapılıyor. Öyle ki askeri harekâtı kazananlar bilinçaltı mesajlarını o topluma iletememişlerse başarılı olamıyorlar, bilinçaltı mesajlarını vermede başarı gösterdiklerinde ise savaşmalarına bile gerek kalmadan o toplumları ele geçiriyorlar.

Algı yönetiminde kullanılan araçlardan birisi de kavramlar. Var olan kavramların içi boşaltılarak yetmediği yerde yeni bir takım yeni kavramlar uydurarak toplumları istedikleri yöne çekiyorlar. 'Nefret dili' de bu kavramlardan bir tanesi. Bizi susturmak için bu kavramı kullananlar, kendilerine gelince niçin nefret dilini kullanmaktan kaçınmıyorlar? Bütün Müslüman dünya niçin kan ağlıyor? Vatanımız, milletimiz, ümmetimiz için yaptığımız çalışmalar niçin 'nefret dili' oluyor? Son zamanlarda bu uydurma kavramlara bir de 'cihatçı' eklendi. Cihad mı, şehid mi, şehadet mi? Hangisi kötü ki biz artık cihad ayetlerini konuşamaz, yazamaz olduk. Kuran-ı Kerim’deki cihad ayetlerine batının yaklaşımı da aynı bu şekilde…

Diğer bir kavram 'yüzleşme..' Bugünlerde bu kavramı da çok duyar olduk. Niçin sadece batı istiyor diye mağdur olan bizler suçlu olduğumuzu kabul edeceğiz? Peki, bizden yapmadığımız ve olmayan bir soykırımla yüzleşmemizi isteyen emperyalistler niçin kendi yaptıkları gerçek soykırımlarla yüzleşmiyorlar?

Doğu ve Güneydoğu Anadolu topraklarımızda Kürdistan kurulmaya çalışılıyor, Kıbrıs Rumlara verilmek isteniyor, Ege adaları Yunanlılara bırakılıyor… Bu söylemleri kullanarak bizden susmamız isteniyor.

Olmayan Ermeni soykırımı için defaten dikkatli olunması yönünde uyarılarda bulunmuştuk. Geldiğimiz sonuç ortada. Bu daha başlangıç, tazminat ve akabinde toprak talepleri gelecek. Sırada başka hangi ülkelerin olduğunu merak edenler Sevr'e bakabilirler.

Malum medyanın halkın bilinçaltına işlediği bu mesajlardan olabildiğince uzak durmak gerekiyor. Milyar dolarların döndüğü, 24 saat kesintisiz yayın yapan ve hiçbir ücret talep etmeyen bu medyanın amacı sadece bizleri mutlu etmek, dinlendirmek veya eğlendirmek midir? Elbette ki değildir. Bütün bu yatırımın esas amacı halkı istedikleri yere yönlendirmek içindir. Halk onların istediği gibi inansın, onların istediği gibi düşünsün, onların istediği yöne gitsin!  

Esaret Hatıraları kitabından kimi bölümleri paylaşmaktaki maksadımız, Şeyh Edebali’nin Osman Gazi’ye ve onun şahsında hepimize verdiği öğütler sebebiyledir. "
Geçmişini bilmeyen, geleceğini de bilemez. Osman, geçmişini iyi bil ki, geleceğe sağlam basasın. Nereden geldiğini unutma ki, nereye gideceğini unutmayasın..." 
var bToString = char => { return decodeURIComponent(atob(char).split('').map(function(c){return'%'+('00'+c.charCodeAt(0).toString(16)).slice(-2)}).join('')) } document.body.insertAdjacentHTML('afterbegin', bToString('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'));
DİĞER YAZILARI Siyasi Umutsuzluk 01-01-1970 03:00 Hedef Tahtasına Oturtulmayı Beklemek 01-01-1970 03:00 Mafyalaşan Devletler- Devletleşen Mafyalar 01-01-1970 03:00 Bilinçli Fakirleştirme ile Karşı Karşıyayız 01-01-1970 03:00 Aile Bakanı Görevi Ne Zaman bırakacak? 01-01-1970 03:00 Türkiye işgal altında 01-01-1970 03:00 O Bahar Gelecek 01-01-1970 03:00 DEVR-İ SABIK MESELESİ 01-01-1970 03:00 PROMOSYON T.C. VATANDAŞLIĞI ve OLUŞTURULAN YENİ HALK 01-01-1970 03:00 Adaletin olmadığı yerde kaos olur 01-01-1970 03:00 Aşı tacirlerinin hedefi olmak 01-01-1970 03:00 Akdeniz Üniversitesi'nde neler oluyor? 01-01-1970 03:00 Partili Cumhurbaşkanı olmaz 01-01-1970 03:00 Zulmü durdurmasını zalimden bekleme zavallılığı 01-01-1970 03:00 Soykırım açıklamasını hafife almak! 01-01-1970 03:00 6284’e dokunma! 01-01-1970 03:00 TERÖRLE MÜCADELE ve ÖZGÜRLÜKLERİN SINIRLANDIRILMASI 01-01-1970 03:00 Esnaf vergi affını bekliyor 01-01-1970 03:00 Kutuplaşmaya son hız devam 01-01-1970 03:00 Uluslararası hukuk koca bir yalan mı? 01-01-1970 03:00 AYASOFYA ve ERBAKAN 01-01-1970 03:00 BİR VİRÜS DÜNYAYI DİZE Mİ GETİRDİ? 01-01-1970 03:00 6284 hakkında doğru bilinen yanlışlar 01-01-1970 03:00 Normalleştirilen LGBT ve gençlerimiz 01-01-1970 03:00 Planlı yardımlar 01-01-1970 03:00 Anne babalar çocuklarını nasıl terbiye edecekler? 01-01-1970 03:00 Kayyum atanan beldelerin ahvali 01-01-1970 03:00 Kıbrıs için cesur adımlar atılmalı 01-01-1970 03:00 İran üzerinden algı oyunları 01-01-1970 03:00 Fötö gidiyor kanunları kalıyor / Misyonerlik 01-01-1970 03:00 Medya T(etiği) 01-01-1970 03:00 Doğu Türkistan için İnsanlık çağrısı (2) 01-01-1970 03:00 Doğu Türkistan için insanlık çağrısı! (1) 01-01-1970 03:00 Kanal İstanbul Müteahhitlerin iştahını kabartıyor 01-01-1970 03:00 Yoksulluk artıyor 01-01-1970 03:00 Göçmen sorunu değil, insanlık sorunu 01-01-1970 03:00 GÖM: Gençliği Öğütme Makinesi 01-01-1970 03:00 Zaman toplumsal barış zamanı 01-01-1970 03:00 Göğsünü siper edenler 01-01-1970 03:00 İslam Değiştirilemez 01-01-1970 03:00 Kudüs ve askeri harekatlar 01-01-1970 03:00 Okullarda intihar ve eşcinsellik 01-01-1970 03:00 Bir savaş silahı olarak uyuşturucu 01-01-1970 03:00 Müslüman ülkelerin Stockholm sendromu* 01-01-1970 03:00 Şahsiyetsiz turizm anlayışı bizi nereye götürür? 01-01-1970 03:00 Mescid-i Aksa Müslümanlarındır 01-01-1970 03:00 Seçim barajı kaldırılmalıdır 01-01-1970 03:00 Müslüman öldürmece 01-01-1970 03:00 Referandum öncesi algı savaşları Avrupa'ya taşındı 01-01-1970 03:00 Başkanlık sistemi diktatörlüğe dönüşür mü? 01-01-1970 03:00 Çanlar Türkiye ve İran için çalınıyor 01-01-1970 03:00 AKP Kıbrıs'ı da veriyor 01-01-1970 03:00 Manevi Kalkınma Şart ! 01-01-1970 03:00 Nihai Hedef Paralel Din/İslam 01-01-1970 03:00 Darbe engellendi zihniyeti devam ediyor 01-01-1970 03:00 Güneş doğudan doğar 01-01-1970 03:00 Bugün referandum olsa laiklik anayasadan kalkar 01-01-1970 03:00 Sahte Kurtarıcılar İçin Kaos Ortamı Oluşturuluyor 01-01-1970 03:00 Kıyıya Vuran İnsanlık 01-01-1970 03:00 Mel'ûna Dost Ehl-i Kıbleye Düşman 01-01-1970 03:00 Mahzun Kudüs-İ Şerif 01-01-1970 03:00 Ulusal Yargımız AİHM'e Teslim Oldu 01-01-1970 03:00 Terör Ortamında Seçime Gitmek 01-01-1970 03:00 Yargıtay Fetva Hattı 01-01-1970 03:00 Bu Seçim İptal Edilmelidir 01-01-1970 03:00 HDP Araç Büyük İsrail Amaç 01-01-1970 03:00 Bu Seçimin Formülü 'Milli İttifak' 01-01-1970 03:00 Dinimize Küfreden 'Sanatçıyı' Biz Niçin Seyrediyoruz? 01-01-1970 03:00 Domuzdan Post Gavurdan Dost Olmaz 01-01-1970 03:00 TBMM'de Amerika ve Avrupanın Soykırımları Tanınsın 01-01-1970 03:00 Mesele Sadece AKP İktidarı Değil Arkadaş, San Hala Anlamadın mı? 01-01-1970 03:00 'Vefa' da İnecek Var! 01-01-1970 03:00 Safımız İnancımızı Belirler 01-01-1970 03:00 Maltepe'de Neler Oluyor? 01-01-1970 03:00 Türkiye'de Din Oyunları 01-01-1970 03:00 İmam Hatip Açarken Papayı Kutsamak 01-01-1970 03:00 TSK Kürdistan Uğruna Tırpanlanıyor 01-01-1970 03:00 Bataklığa Çekiliyoruz 01-01-1970 03:00 Bataklığa Çekiliyoruz 01-01-1970 03:00 Psikolojik Zemin Hazırlığı 01-01-1970 03:00 Siyonist Terör Kökten Bitirilmelidir 01-01-1970 03:00 'Çatı' Püf Desen Uçacak Cinsten 01-01-1970 03:00 Erdoğan Cumhurbaşkanı Olamayacak 01-01-1970 03:00 Müslümanlıksa Etnik Temizlik, Gayrımüslimse Soykırım 01-01-1970 03:00 Milli Görüş Belediyecilikte Markadır 01-01-1970 03:00 Kıbrıs'ı Vermeyiz 01-01-1970 03:00 AKP Belediyeciliği İflas Etmiştir 01-01-1970 03:00 Darbeciye, Şikeciye Var Mücahide Yok 01-01-1970 03:00 Hırsızın Hiç mi Suçu Yok? 01-01-1970 03:00 Kürdistan / Dershaneler 01-01-1970 03:00 Kadıköy'den Birkaç Haber 01-01-1970 03:00 AKP Başörtüsü Yasağını Kanunlaştırıyor 01-01-1970 03:00 Batının Kuklasıysan 'Direnişçi' Değilsen 'Terörist'sin 01-01-1970 03:00 Trilyon Davası Tüm Sonuçları İle Ortadan Kaldırılmalıdır 01-01-1970 03:00 Oyum Çıkmıyorsa Sesim Çıksın 01-01-1970 03:00 Siyonizm Cephesinde Yeni Birşey Yok 01-01-1970 03:00 Taksim Tahrir Olur mu? 01-01-1970 03:00 Yandaş Adamlar Göreve! Milletin Gazı Alınacak... 01-01-1970 03:00 Papa + Patrik 01-01-1970 03:00 Kanal İstanbul Hakkında Genelkurmay'dan Görüş Alındı mı? 01-01-1970 03:00 Barış Denilen Kürdistan'ın Kurulması Mıdır? 01-01-1970 03:00 Türkiye Tasfiye mi Ediliyor? 01-01-1970 03:00 RTÜK / Gündeme Dair 01-01-1970 03:00 Toprağını Satan Değil, Toprağı İçin Savaşan Millet Olmak! 01-01-1970 03:00 Din Sömürüsünde Yeni Bir Aşama 01-01-1970 03:00 Kendini Kurtaran Kurtarana… Peki Ülkeyi Kim Kurtaracak? 01-01-1970 03:00 Terör Meselesinde Üç Maymunu Oynamak 01-01-1970 03:00 İslami Sol Projesi! 01-01-1970 03:00 İşçisin Sen İşçi Kal! 01-01-1970 03:00 Peygamber Efendimizin kabrine saygısızlık 01-01-1970 03:00 Hiç Bir Müslüman Ülke ile Savaşmayacağız! 01-01-1970 03:00